ساوه، شهری با تاریخ قدیمی و یاقوت‌های سرخ
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ساوه از جاذبه‌های بکر گردشگری متعدد و متنوعی چون تپه‌های باستانی، زیارتگاه‌های معروف، مناطق طبیعی دست‌نخورده، روستاهای زیبا، چمنزارهای سبز، چشمه‌سارها و آبشارهای زیادی برخوردار است.
دیدنی های ساوه

دیدنی های ساوه از جاذبه‌های گردشگری طبیعی گرفته تا سازه‌های تاریخی می‌تواند باعث شود تا ساوه یک مرکز گردشگری بسیار زیبا و مناسب برای سفر بعدی شما باشد. این شهر که دومین شهر بزرگ استان مرکزی است احتمالا بیشتر به‌خاطر انارهای درجه یک و سرخش در ذهن شما مشهور است اما باید بدانید که این شهر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و زیبا، شهر باستانی با قدمتی مربوط به دوران ساسانیان است و اماکن تاریخی زیادی دارد. در این مقاله در مجله دلتا قصد داریم تا شما را بیشتر با این شهر زیبا و دیدنی و مناطق گردشگری آن آشنا کنیم.

ساوه شهر انار

دریاچه مصنوعی ساوه

این دریاچه در شهر ساوه و در بلوار تختی قرار دارد و اگر به دنبال گذراندن اوقاتی آرامش‌بخش و زیبا و یا کمپ زدن در ساوه هستید، دیدن این دریاچه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شهر تاریخی آوه از دیدنی های ساوه

جذاب‌ترین مکان از دیدنی های ساوه شهر زیرزمینی و تاریخی آوه است که ساخت آن را به اردشیر بابکان نسبت می‌دهند و به این ترتیب قدمت آن به ۱۵۰۰ سال خواهد رسید. شهر زیرزمینی آوه با تونل‌های زیرزمینی و تو در توی آن که زمانی در زیر این شهر قرار داشته در زمان حمله مغول‌ها به ایران خالی از سکنه بود و در زیر خاک مدفون شد.

روستای گردشگری سامان

این روستا دارای آبشارهای بزرگ و کوچک و طبیعت و پوشش گیاهی زیبا و جذابی است که در کنار رود همیشه پر آب سامان فضایی زیبا و رویایی پدید آورده‌اند. همچنین علاوه بر طبیعت زیبا، بافت سازه‌های این روستای کهن نیز قدیمی و تقریبا دست‌نخورده مانده است.

ساوه شهر تاریخی

مسجد سرخ

مسجد سرخ که یک از دیدنی‌های ساوه و مراکز گردشگری تاریخی این شهر است در دوران شاه اسماعیل صفوی ساخته شده است و قدمت چند صد ساله دارد. در ساخت این مسجد از کاشی‌ها و کتیبه‌ها و تزئینات سرخ و زرشکی رنگ استفاده شده است و به همین دلیل به نام مسجد سرخ معروف است.

قلعه دختر

اگر به آثار باستانی قبل از اسلام در ایران و سبک معماری آن‌ها علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم که از قلعه دختر ساوه دیدن کنید. این قلعه متعلق به دوران ساسانی است و روی بلندترین قسمت کوه ساخته شده است. باور اینکه در آن زمان و با آن میزان تکنولوژی توانسته‌اند قلعه‌ای با این عظمت را بر بالای کوه بسازند واقعا سخت است.

قلعه دختر ساوه

پل‌های یک چشمه و ۹ چشمه سرخده

رودخانه قره‌چای در نزدیکی سرخده قرار دارد و در ساحل جنوبی این رودخانه پلی مربوط به دوران صفویان وجود دارد. این پل از سنگ و آجر ساخته شده و دهانه‌هایی با طاق رومی دارد که ظاهر زیبایی به آن بخشیده است. این پل به صورت کلی ۹ دهانه دارد که یکی از آن‌ها به علت آجرچینی مسدود شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر خمده، تکه‌ای از بهشت در نزدیکی پایتخت را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: